Naše škola se i v tomto školním roce zapojila do projektu Matematika bez bariér, tedy diagnostiky raných matematických dovedností v prvních třídách, aby odhalily skryté mezery, které brání prvňáčkům v porozumění nového učiva hned na začátku školní docházky. Testování probíhalo zábavnou formou na tabletech nebo dotykových počítačích, případně noteboocích. Žáci pracovali s velkým zaujetím a zadané úkoly zvládli opravdu svědomitě. Pro prvňáčky bylo toto testování nové, ale druháci už dovednosti plnili potřetí, tedy máme srovnání,  čem se za tu dobu zlepšili a v jaké oblasti dělají jak velké pokroky případně co jim dělá potíže. Výsledky máme už k dispozici a díky nim můžeme lépe podpořit každé dítě přesně v oblastech, kde to potřebuje – ať už jde o logické myšlení, představivost, vyvozování nebo schopnost shrnutí. Pro všechny to byla zajímavá, i když trochu náročná, zkušenost a věříme, že dětem pomůže rozvíjet matematické dovednosti ještě cíleněji a hravěji.