V minulém týdnu jsme se připojili k více než 1000 školám, které během září a října provedly diagnostiku raných matematických dovedností v prvních třídách v aplikaci Vcelka.cz. Cílem diagnostiky je odhalit skryté mezery, které brání prvňáčkům v porozumění nového učiva hned na začátku školní docházky. Anonymizované výsledky navíc pomohou MŠMT a NPI zmapovat skutečné dovednosti dětí při nástupu do první třídy v celé ČR a tím datově podpořit diskuzi o plynulém přechodu z předškolního do školního vzdělávání.

Naši prvňáčci se tak hned seznámili s prací na tabletu / dotykovém notebooku. Rozjezd a přihlášení do aplikace byl zpočátku trošku náročný, hlavně pro paní učitelky :-) Po pár minutách měli všichni ale všechno připraveno a mohli se pustit do samostatné práce. Během diagnostiky procházeli žáci vybranými cvičeními, která mají vypovídající hodnotu pro odhalení silných a slabších stránek žáka. Diagnostika byla adaptivní, v průběhu se přizpůsobovala schopnostem daného žáka. Díky tomu se všem našim žákům povedlo projít celým procesem úspěšně během cca 20 minut.